Як правильно підключити електродвигун до електричної мережі – інструкція

“Якщо яка-небудь частина машини може бути змонтована неправильно, то завжди знайдеться хтось, хто так і зробить.”
Закони Мерфі

“Досвід зростає прямо пропорційно виведеному з ладу обладнання”
Постулат Хорнера

Для того, щоб підключити електродвигун до мережі живлення потрібно мати відповідні знання і уміння.

Але, на жаль, останнім часом роботи по підключенню електродвигунів часто виконують люди, які уявляють собі, що знають, як це робиться. Тому збільшується кількість випадків виходу з ладу електродвигунів якраз по причині неправильного підключення електродвигуна

Тема статті – надати базові знання як правильно підключати електродвигун до електричної мережі у випадку, якщо електродвигун має 2 варіанти підключення.

1. Електричне підключення електродвигунів

Слід пам’ятати:

1. В клемній коробці трифазного асинхронного електродвигуна може бути або 3 виводи обмоток або 6 виводів. Для 3-х виводів схема підключення одна.

2. Для 6 виводів в клемній коробці обмотки електродвигуна можуть бути з’єднанні в 2 схеми:  трикутник ( позначається –  Δ ) або зірка (позначається –  Y )

3. Для кожної схеми підключення на шильдику електродвигуна вказується міжфазна напруга, для якої це з’єднання буде працювати належним чином.

4. Для 6 виводів схема збирається шляхом встановлення перемичок в клемній коробці. Як встановити перемички для різних схем вказано на внутрішній стороні кришки клемної коробки.

Розглянемо підключення електродвигуна на прикладі електродвигуна АИР 132М4 потужністю 11 кВт/1500 об.

На шильдику електродвигуна вказано “Δ/Y 220/380”. Це означає, що для трифазної мережі з міжфазною напругою 220 вольт електродвигун треба підключати за схемою “трикутник”, а для трифазної мережі з міжфазною напругою 380 вольт – за схемою “зірка”

Как подключать электродвигаль

Відкриваємо клемну коробку електродвигуна і на внутрішній стороні кришки коробки наведена схема комутації обмоток для одержання різних схем підключення обмоток .

Как подключать электродвигаль - блог компании ЭлектроСталь (Житомир)
Как подключать электродвигаль - блог компании ЭлектроСталь (Житомир)

Залежно від того, яка напруга підводиться до електродвигуна з’єднуємо перемичками відповідні контакти в клемній коробці. Для міжфазної напруги 380 вольт в нашому випадку підключаємо обмотки “зіркою”

Подключение электродвигателя звездой - блог компании ЭлектроСталь (Житомир)

При підключенні до трифазної мережі з міжфазною напругою 220 вольт обмотки електродвигуна підключаємо “трикутником”.

Подключение электродвигателя треугольником - блог компании ЭлектроСталь (Житомир)

2. Що буде, якщо переплутати схеми підключання

Можливы 2 помилки при підключенні: зібрати схему “трикутник” замість “зірки” або зібрати схему “зірка” замість “трикутника”.

“Трикутник” для 220В замість “зірки” в 380В

Якщо підключити електродвигун схемою “трикутник” для 220В  в мережу 380В замість “зірки” – тоді ток через обмотки зільшиться в 1,7 рази і електромотор дуже швидко вийде з ладу!

“Зірка” 660В замість “трикутника” в 380В

Якщо підключити електродвигун схемою “зірка” для 660В в мережу 380В замість “трикутника” – тоді ток в обмотках електродвигуна зменьшиться на 58%, потужність мотора не зміниться але його обертовий момент на валу зменьшиться в 1,7 рази. При номінальному навантаженні для такого підключення електромотор змушений буде “взяти” з мережі підвищений струм для досягнення номінального обертового моменту, що в кінцевому випадку приведе до виходу електромотора з ладу.

 

Такий режим гідний тільки для короткочаснго запуску і розвантажування електродвигуна, причому на холостому ходу з метою зменшення пускового струму. Для номінального робочого режиму в такому випадку потрібно обов’язково перемикати електродвигун з “зірки” на “трикутник”

На що ще звернути увагу при підключенні електродвигуна до мережі

Підключення до електродвигуна силового кабелю живлення без кабельних наконечників неприпустимо!
Послідовність закріплення кабельних наконечників на контактному болті повинна відповідати схемі, представленої на малюнку нижче:
Схема контактного подсоединения электродвигетеля к сети

Малюнок. Схема контактного під’єднання електродвигуна до мережі


Для забезпечення надійності електричного з’єднання кабелю з контактними болтами двигуна, необхідно забезпечити моменти затяжки, зазначені в таблиці:

Моменти затяжки контактних з’єднань, при різних діаметрів різьби, в Н*м

М4М5М6М8М10М12М16
1,0-2,03,0-5,06,0-8,010-2020-3040-5050-60

По закінченню електричного під’єднання двигуна, необхідно виконати наступне:

  1. перевірити стан клемної коробки, надійність закріплення і ущільнення підводів силового кабелю;
  2. переконатися, що підведений силовий кабель не натягнутий і закріплений так, що вібрація електродвигуна при роботі не призведе до його натягу і пошкодження;
  3. переконатися в підключенні пристроїв температурного захисту (при наявності таких);
  4. закрити кришку клемної коробки,  використовуючи передбачені ущільнення.

Підвищена вібрація при роботі електродвигуна і виконавчого механізму може послабити кріплення виводів підводного силового кабелю,  що може стати причиною аварійної зупинки і несправності електродвигуна. Тому потрібно періодично перевіряти стан закріплення контактів підведеного кабелю.

Удачі. Залишайте свої відгуки, зауваження та пропозиції  в коментарях внизу статті.
Підібрати і купити електродвигуни Ви можете в нашій компанії

Олександр Коваль
(067)1717147

Категорії: Електродвигуни та редуктори
Лого electrostal.com.ua к підключати електродвигун до мережі живлення